تربیت
Tarbiat.Org

پاسخ استاد به جوانان پرسش گر
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

ج: خدشه در شكل ولایت فقیه

طبیعى است در مواجهه با كسانى كه معتقد به ولایت فقیه هستند از راه دیگرى باید در آنها نفوذ كرد و آن القاء این فكر است كه ولایت فقیه اشكال گوناگونى داشته باشد و این شكل از ولایت فقیه كه در ایران اجراء شده است مخدوش و قابل تجدیدنظر است. این نحو ولایتى كه در ایران اجرا شده با اصول دموكراسى و با لیبرالیزم نمى‌سازد و باید كارى كرد كه با ارزشهاى پذیرفته شده در دنیاى حاضر وفق پیدا كند.
دشمن در یك برنامه دراز مدت این محورها را براى گروههاى مختلف جامعه اجرا مى‌كند و محورهاى سوّم و دوّم به ترتیب در جهت اجراى محور اوّل و به طور كلى دین‌زدایى انجام مى‌شوند و علاوه بر این بُعد فكرى و نظرى ابعاد عملى دیگر را هم در كار فرهنگى خود اجرا مى‌نماید.

استفاده از شیوه‌هاى مخرب روانى و تكنیكهاى تبلیغاتى نظیر شایعه و دروغ‌پردازى نسبت به شخصیتها و نهادهاى اساسى حكومت اسلامى و بزرگ‌نمایى یا كم‌رنگ كردن برخى مسائل و اختلال در روند اداره جامعه از مواردى هستند كه براى بدبین كردن مردم و زشت‌نشان دادن چهره دین و حكومت دینى و ناكارآمدى آن به كار مى‌روند. همچنین رواج مسائلى كه خواسته‌هاى نامشروع و عدم پایبندى عملى به شریعت اسلامى را سبب مى‌شود و موجب بى‌رغبتى به حكومت دینى و دین كه مقابل این خواسته‌هاى نامشروع است مى‌گردد، بعد دیگر فعالیت دشمن به حساب مى‌آید.
( صفحه 275)