تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-2- مقابله با دین و تلاش برای منزوی کردن ارزشهای دینی‏

از دیگر اقدامات دشمنان انقلاب و اصولاً مهم‏ترین هدف آنان در استحاله فرهنگی، ضدیت با اسلام و مقابله با دین محوری می‏باشد. آنها تمامی تلاش خود را به کار می‏برند تا به هر صورت ممکن، دین و ارزشهای مورد قبول امت اسلامی را منزوی کنند.
در حقیقت این اقدام استکبار جهانی به سرکردگی آمریکایی‏ها و صهیونیست‏ها، نوعی عکس‏العمل آنها در برابر ناکامی‏ها و حقارت‏هایی است که در مقاطع مختلف، از ناحیه دین و تجلی آن در عرصه‏های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، متحمل شده‏اند.
استعمارگران در قضیه تحریم استعمال تنباکو، قدرت و نفوذ فتوای چند کلمه‏ای مرحوم، حضرت آیةالله العظمی میرزای شیرازی (ره) را که از پشتوانه هزار و چند صد ساله دینی برخوردار بود، مشاهده کردند و با وجود آن قدرت، بیشتر به اندیشه مقابله با دین پرداختند.
در جریان مشروطیت نیز هنگامی که مردم مسلمان ایران به رهبری روحانیت قیام کردند، بار دیگر، استعمارگران قدرت لا یزال دین را در هدایت توده‏های مردم مشاهده نمودند.
دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ معاصر این سرزمین، شاهد آن بوده‏اند که هر جا پرچم آزادگی و مبارزه با ظلم و استعمار برافراشته شده پشتوانه آن، قدرت دینی و ارزشهای دینی حاکم بر جامعه بوده است و علمدار این مبارزه نیز علمای اسلام بوده‏اند.(34)
سرانجام در بزرگترین معجزه قرن یعنی شکل گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره)، ابرقدرت‏ها بار دیگر هراس تاریخی از تجلی دین در عرصه‏های گوناگون را با تمام وجود احساس کردند.
بنابراین مقابله با دین و تلاش برای منزوی کردن ارزشهای دینی، یکی از بدیهی‏ترین راهکارهای آنان در مقابله با انقلاب اسلامی می‏باشد.
پاتریک کلاوسون رئیس تحقیقات مؤسسه سیاست‏های خاور نزدیک واشنگتن می‏گوید:
جمهوری اسلامی یک خطر عقیدتی به حساب می‏آید که نمی‏توان آن را سبک شمرد.(35)
بهزاد کریمی یکی از عناصر ضد انقلاب، در بیان ضدیت با ارزشهای دینی و نشانه گرفتن دین به عنوان یک هدف استراتژیک، می‏گوید:
فقاهتی باید برود تا جامعه دوباره بر روال و مدار رشد و ترقی قرار بگیرد، در چارچوب فقه نمی‏شود رشد کرد(36)
بر همین اساس، بدون شک تمامی دشمنی آمریکایی‏ها، صهیونیست‏ها و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی ایران، به خاطر محور قرار گرفتن دین در نظام اسلامی ایران می‏باشد و این همان نکته‏ای است که مقام معظم رهبری حضرت آیه‏الله العظمی خامنه‏ای تصریح فرمودند:
عمده دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به خاطر... تمسک به اسلام است(37)
هدف استکبار جهانی، در مواجهه با ایران اسلامی فقط اسلام است و هیچ مسأله‏ای دیگر در میان نیست(38)
والله که آمریکا از هیچ چیز ملت ایران به قدر مسلمان بودن و پایبندی به اسلام ناب محمدی (ص) ناراحت نیست.(39)