تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-4- تلاش برای کم رنگ کردن آرمانها و اندیشه‏های حضرت امام خمینی (قدس سره)

بی‏تردید بعد از ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) هیچ شخصیتی همانند امام عظیم الشأن راحل در تاریخ این سرزمین تأثیر گذار نبوده‏است. او خورشیدی تابنده، بی‏نظیر و استثنایی بعد از پیامبران و اولیاء و معصومان (علیهم السلام) می‏باشد.
او با پرتو وجودی خویش که در حقیقت جلوه‏ای از یک انسان الهی بود، جهان اسلام را احیا نمود و علاوه بر اینکه حقارتهای تحمیل شده به این ملت را کنار زد، هویت اسلامی از دست رفته این کشور را به آن بازگرداند.
امام خمینی (قدس سره) با احیاء اسلام ناب محمدی (صلی‏الله علیه و آله و سلم) آن را به صورت یک قدرت برتر، برابر قدرتها تحمیل نمود.
او که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای، ودیعه خدا در دست ما و حجت خدا بر ما و نشانه عظمت الهی بود، آنچنان شخصیتی تابناک داشت که حتی دشمنانش در مقابل او سر تعظیم فرود آوده و در توصیفی اعتراف‏آمیز گفتند:
در ده سال گذشته [امام‏] خمینی، آمریکا را بارها با ناتوانی مواجه ساخت و در این مورد به آمریکا درس داد و دو رئیس جمهور آمریکا را با ناامیدی روبرو ساخت.(162)
امام خمینی (قدس سره) درخت بابرکت انقلاب اسلامی را همچون شجره طیبه‏ای رویاند و در حالی که هیچ کس باور نمی‏کرد این نظام با وجود قطب‏های سرمایه‏داری و کمونیسم پابرجا بماند، با رهبری‏های پیامبر گونه خویش، کشتی انقلاب را از میان طوفانهای سخت به ساحل نجات رسانید و حقارت و زبونی را بر دشمنان خارجی و داخلی آن خصوصاً آمریکا و صهیونیست‏ها تحمیل نمود.
بنابراین به همان میزان که مقابله با انقلاب اسلامی مد نظر استکبار می‏باشد، کم رنگ کردن و مقابله با افکار، اندیشه‏ها و آرمانهای آن امام عظیم الشأن نیز در اولویتهای آنان قرار داد. به عبارت دیگر دشمان انقلاب اسلامی که به دنبال استحاله فرهنگی و سیاسی نظام هستند، هنگامی به اهداف خود خواهند رسید که آرمانها و اندیشه‏های آن گوهریکدانه و ودیعه الهی را از مردم و مسوولین بگیرند؛ چرا که او ریشه این شجره طیبه می‏باشد و اگر این نظام از ریشه خود، یعنی اندیشه‏ها و آرمانهای آن امام عزیز و بزرگوار جدا شود، مثل درختی است که اجتثت من فوق الارض(163) از روی زمین آن را بریده باشند و بین تنه و ریشه آن فاصله اداخته باشند، سرنوشت آن معلوم خواهد بود.
لذا بدون شک بخش اعظمی از بودجه 20 میلیون دلاری که بمنظور مقابله با انقلاب اسلامی به تصویب کنگره آمریکا رسید، در همین راستا هزینه می‏گردد.
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای در بیان این توطئه دشمنان اسلام و انقلاب می‏فرمایند:
حالا دشمنان این انقلاب و کسانی که از این انقلاب سیلی خورده‏اند... فهمیده‏اند که اگر بتوانند ملت ایران را به آینده مأیوس و نسبت به خودشان بی اعتماد کنند، حرکت انقلاب را متوقف خواهند کرد. فهمیده‏اند که تا وقتی این ملت به دین خود، به راه و به انقلاب خود، به خط امام و به شعارهای پرمغز و پرمضمون خود پای بند و به آینده خود امیدوار است، هیچ قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی در دنیا وجود ندارد که بتواند به این ملت غلبه پیدا کند.
در طول تاریخ استعمارگران و قدرتهای استکباری و ایادی آنها هرگاه خواسته‏اند، با تفکر و متفکری، مقابله نمایند، ناگزیر به شیوه‏های زیر متوسل شده‏اند:
الف) شکستن قداست صاحب فکر و اندیشه
ب) تحریف تفکر مورد نظر
ج) جلوگیری از انتشار و سرایت آن تفکر به طریق مختلف
د) زیر سؤال بردن صاحب تفکر (تخریب و ترور شخصیت متفکر)
ه) شخصیت‏سازی و اندیشه‏سازی به موازات تفکر متفکر موردنظر
شدت و گسترش موارد فوق به اهمیت، اعتبار و فراگیر بودن تفکر و صاحب یا صاحبان اندیشه بستگی دارد.
آمریکائیها و صهیونیستها که بیش از دیگران از آرمانها و اندیشه‏های حضرت امام (قدس سره) بیمناک هستند، به همراه مخالفین و معاندین نظام که با پیروزی انقلاب اسلامی و پرتو افشانی افکار امام عظیم الشأن، کذب بودن ادعاهایشان مبنی بر حمایت از خلق، مردم سالاری، روشنفکری و آزادی‏خواهی اثبات شد، در حال حاضر در صدد انتقام برآمده و سعی دارند ضمن کم رنگ کردن اندیشه‏ها و آرمانهای آن حجت الهی، انقلاب اسلامی را استحاله کنند.
به مجموعه فوق، می‏بایست جریان نفاق جدید، (جریانها و طیفهایی که در یکی دو دهه گذشته، چهره‏ای دیگر از خویش به نمایش گذارده، ولیکن در حال حاضر خرقه پیشین از تن به درآورده و آن روی دیگر خود را نمایان می‏سازند) را نیز اضافه نمود.
این جریانها براثر قدرت‏طلبی، دنیا زدگی، ساده‏لوحی و یا به دلیل رسوبات التقاطی با مکاتب غربی خصوصاً لیبرالیسم، ضمن خروج از اندیشه‏ها و آرمانهای امام عظیم الشأن و عدول از ارزشهای انقلاب، اکنون به بلندگو و ابزار تبیلغاتی دشمنان نظام مقدس اسلامی تبدیل شده‏اند و خواسته یا ناخواسته در صدد هستند افکار آن ابر مرد تاریخ و ذخیره الهی را کم رنگ کنند.
ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای، ضمن تأکید بر این موضوع که پدیده نفاق خطرناک است و باید با آن هوشمندانه برخورد کرد، فرمودند:
منافق را می‏شود از همراهی با دشمن شناخت... هر کس با دشمن همراهی کند، مورد سوء ظن است.(164)
شکستن قداست آن عبد صالح از همان ابتدای شروع نهضت اسلامی در دستور کار رژیم فاسد پهلوی قرار گرفت، با پیروزی انقلاب اولین گام این سناریو (قداست شکنی) توسط عناصر کانون نویسندگان برداشته شد و پس از آن نیز گروههای مخالف و معاند، سعی کردند روند مذکور را ادامه دهند.
با رحلت جانسوز آن خورشید عالم تاب، این تلاش وارد مرحله‏ای جدید شد و نشریات روشنفکری (فاراد و...) به ساحت مقدس آن حضرت جسارت کردند تا به خیال باطل خود، به قداست آن حکیم عارف خدشه وارد نمایند.
در ادامه این روند، جریانهای مذکور با وارد آوردن اتهامات ناروا به ساحت مقدس رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در واقع بستر را برای دور شدن نسل دوم انقلاب از اندیشه‏ها و آرمانهای امام عظیم الشأن و استحاله فرهنگی - سیاسی نظام فراهم می‏نمایند.
در این راستا روزنامه توس به نقل از ژیسکاردستن، رئیس جمهور اسبق فرانسه، مدعی گردید که حضرت امام (قدس سره) از دولت این کشور تقاضای پناهندگی سیاسی کرده بود.
تحریف سخنان حضرت امام خمینی (قدس سره) نیز یکی از محورهای تلاش طراحان استحاله انقلاب اسلامی می‏باشد. لیکن، جریانهایی که خروج از اندیشه‏های آن حضرت را آغاز کرده‏اند، برای استتار بریدگی خود از اصول و ریشه‏های انقلاب با این محور تلاش دشمنان همراه شده‏اند.
در همین راستا یکی از افراد شاخص یک جریان سیاسی نوظهور، اظهار داشت:
من به خاطر ندارم که حضرت امام [(قدس سره)]در جایی فرموده باشند، نهضت آزادی بدتر از منافقین است.(165)
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای، برای حفظ گنجینه گوهربار فرمایشات آن حضرت (صحیفه نور) در توصیه‏ای به ملت مسلمان و انقلابی ایران فرمودند:
ملت ایران باید ناظر همیشه بیدار تک تک جملات هستی ساز این پیام‏ها باشند و انحراف از آن را بر کسی مجاز نشمرد، چرا که استقلال را، آزادی را و جمهوری اسلامی را از این پیام‏ها دارد.(166)
او که به واقع عطیه‏ای الهی بود، با رهبریهای پیامبر گونه خود هر روز برگ زرینی بر کارنامه انقلاب اسلامی افزود. لذا بدیهی است که چنین کارنامه درخشان و افتخارآمیزی از چشمان در کمین نشسته دشمنان اسلام و انقلاب دور نخواهند ماند.
در این مرحله استکبار جهانی به همراه ارتجاع روشنفکری و بهره‏گیری از طیفهایی که خروج از اندیشه‏های رهبر کبیر انقلاب را آغاز کرده‏اند، تلاش خواهند نمود تا با انجام جنگ روانی همه جانبه (از طریق رسانه‏های نوشتاری، صوتی، تصویری و...) ضمن ایجاد شبهه و تردید و زیر سؤال بردن گذشته انقلاب (دوران رهبری حضرت امام (قدس سره)) مردم و مسؤولین را از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان کنند.
در همین راستا این جریانها با سنگر گرفتن و استتار کردن خود در پشت سرآقای منتظری تلاش کردند تا مقاصد خود را از زبان ایشان بیان کند و یکی از برگهای زرین انقلاب اسلامی، یعنی دفاع مقدس را زیر سؤال ببرند.
آقای منتظری در این خصوص گفتند:
دشمنان ما این جنگ را تحمیل کردند و آنها پیروز از کار درآمدند.
این سخنان که در واپسین روزهای اتمام صورت نظامی جنگ طرح گردید، بیانگر اهداف مخالفین و معاندین نظام، مبنی بر زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب و رهبری حضرت امام (قدس سره) می‏باشد.
همچنین در ادامه این روند، یکی از عناصر جناح تجدد طلب نوظهور، اظهار نمودند:
سردادن شعار مرگ و به آتش کشیدن پرچم آمریکا، اعمالی زشت و وحشیانه است.
ولی امر مسلمین جهان حضرت آیةالله العظمی خامنه‏ای در این رابطه فرمودند:
الان کسانی و گروههایی در این ممکلت وجود دارد که دلشان می‏خواهد از ده سال حیات امام، اعلام توبه کند... می‏خواهند انقلاب اعلام کند که ده سال دوره امام را من توبه کرده‏ام.
بعد از رحلت امام این را صراحتاً نوشتند، منتها در دهانشان زدیم.