تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-4-1- شخصیت سازی و اندیشه سازی‏

شخصیت‏سازی و اندیشه‏سازی در مقابل اندیشه شخصیت حضرت امام خمینی (قدس سره) از جمله تلاش‏هایی است که از سوی جریانهای مذکور طراحی و اجرا می‏گردد.
این ترفند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا توسط گروهک خلق مسلمان دنبال شد و گروهک مذکور تلاش می‏کرد تا شریعتمداری را در مقابل وجود مبارک امام عظیم الشأن مطرح نماید.
سپس گروهکهای التقاطی از جمله منافقین سعی کردند در ادامه روند مذکور، ضمن طرح شخصیت‏هایی آنان را در مقابل امام راحل قرار دهند.
در این اواخر نیز عده‏ای با حمایت از چهره‏های ساده لوح و یا به اصطلاح روشنفکر مذهبی [ ] به خیال باطل و خام خود، عملاً سعی نمودند اندیشه‏ها و آرمانهای احیاگر اسلام ناب محمدی (صلی‏الله علیه و آله وسلم) را کم رنگ کنند.
بنابراین طراحان و مجریان استحاله فرهنگی - سیاسی انقلاب اسلامی، هنگامی به اهداف و مقاصد شوم خود خواهند رسید که اندیشه‏ها و آرمانهای امام خمینی (قدس سره) را کم رنگ کنند و ارتباط مردم مسلمان و انقلابی خصوصاً نسل جوان را با این کوثر ولایت و نور امامت قطع نمایند. این جریانها برای رسیدن به این منظور، بعضاً در پشت سر شخصیتهای برجسته نظام خود را استتار می‏نمایند.
لذا با این تفاسیر چنانچه مردم مسلمان و انقلابی کشورمان به همراه مسؤولین متعهد نظام، آرمانها و اندیشه‏های آن حجت الهی را نصب العین خود قرار دهند، یقیناً دشمنان اسلام و امام ناکام خواهند ماند و باردیگر حقارت و سرخوردگی در مقابل انقلاب اسلامی را تجربه خواهند کرد.
در این خصوص ولی امر مسلمین جهان حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای، از سخنان، منش و رفتار امام عظیم الشأن به عنوان پرچم هدایتگری برای حرکت در جهت آرمانهای اسلامی یاد کردند و فرمودند:
امام عزیز به عنوان مردی، خردمند، حکیم، عارف، سیاستمدار، امین و آینده‏گر، توانسته بود به برکت عبادت، توکل، معرفت و اخلاصش به منبع نورانیت الهی، متصل شود و اکنون استمرار دشمنی با امام، گویای این واقعیت است که امام و افکارش همچنان زنده است و کلمات نورانیش که پاسخگوی بسیاری از سؤالات است، راه نجات را به ملت ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان نشان می‏دهد.(167)