تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-3- نسل دوم انقلاب‏

این نسل که هدف استراتژیک دشمنان انقلاب اسلامی می‏باشد، جوانانی هستند که از رژیم گذشته و از فساد، ابتذال و استبداد آن و از دشمنی‏های استکبار جهانی (خصوصاً آمریکا) درک صحیح و اصولی ندارند و در حال حاضر نیز پا به عرصه‏های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گذارده‏اند.
لذا اگر روند استحاله فرهنگی و سیاسی، نسل دوم انقلاب را از اهداف و آرمان‏های انقلاب و امام عظیم الشأن جدا نماید و به تعبیر دیگر، چنانچه ارتباط این نسل با پیشینه افتخار آمیزش قطع گردد، دچار تضاد با نسل اول انقلاب و دفاع مقدس خواهد شد، و خدای ناکرده ممکن است انحراف صدر اسلام را رقم بزند.
لذا خطر در 10 یا 15 سال آینده خواهد بود؛ آنجائی که نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس صحنه‏های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به مرور تخلیه می‏کنند و نسل دوم انقلاب با تأثیر پذیری از استحاله فرهنگی و سیاسی و اقدامات خط نفوذ، ارتجاع روشنفکری، نفاق جدید و تبلیغات زهرآگین دشمنان اسلام، جایگزین آنان می‏گردد.
به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیه‏الله العظمی خامنه‏ای در بیان عبرت‏های عاشورا می‏فرمایند:
اگر امروز من و شما جلوی این قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ممکن است پنج سال دیگر، ممکن است ده سال دیگر، یک وقت دیدید جامعه اسلامی ما هم کارش به آنجا رسید، تعجب نکنید، مگر چشمان تیزی تا اعماق را ببیند، نگهبان امینی راه را نشان بدهد.
و شاید به همین خاطر بود که حضرت امام (قدس سره) تأکید داشتند نوای دلنشین تفکر بسیجی در جامعه حاکم گردد.
با این همه، دغدغه هنگامی بیشتر می‏گردد که دورنمای حضور استکبار جهانی (آمریکایی‏ها و صهیونیست‏ها) در منطقه و محاصره چند لایه انقلاب اسلامی را مورد توجه بیشتر قرار دهیم. استکبار به موازات رویکرد به استراتژی نفوذ و استحاله و انجام محاصره تبلیغاتی (جنگ روانی و فریب اطلاعاتی) در حال محاصره فیزیکی (جغرافیایی) چند لایه نظام جمهوری اسلامی نیز می‏باشد:
1- مستقر شدن در خلیج فارس (بری و بحری)؛
2- توجه مجدد به پاکستان و حضور دوباره در آن کشور؛
3- حضور در افغانستان با پوشش گروه متحجر و جاهل طالبان؛
4- ایجاد پایگاه در ترکیه؛
5- حضور در جنوب و شمال عراق؛
6- استقرار در آسیای میانه.
همچنین آمریکایی‏ها و صهیونیست‏ها با ترویج و گسترش جریان وهابیت در حال تکمیل نمودن لایه دوم محاصره می‏باشند (وهابیت در عربستان، پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، شمال عراق و... همچنان به گسترش و ساماندهی خود ادامه می‏دهد). لذا سؤال اینجاست که این اقدامات موازی چه معنایی می‏تواند داشته باشد؟
صرف نظر از چشم داشت به منابع و ذخائر مادی از جمله نفت و گاز، آیا قصد ندارند هنگامی که شکاف‏ها در داخل به واسطه استحاله انقلاب اسلامی و اقدامات خط نفوذ تعمیق یافت، به دنبال شکنندگی نظام باشند؟
آیا قصد ندارند از جریان‏های جایگزین حمایت کنند؟ آیا...؟
بنابراین در ناکام گذاردن دشمنان انقلاب اسلامی، امروز رسالت نسل دفاع مقدس بیش از گذشته سنگین‏تر شده است و به عبارت دیگر این نسل مقدس که در کوران حوادث سخت جنگ با تکیه بر ارزشها و اطاعت از ولایت آبدیده گردید، نقشی تعیین کننده در حیات آینده انقلاب دارد؛ مقام معظم رهبری در رابطه با وظایف خواص هر جامعه می‏فرمایند:
تصمیم‏گیری خواص از دنیا در وقت لازم، تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه لازم؛ اینهاست که تاریخ را نجات می‏دهد، ارزشها را نجات می‏دهد، ارزشها را حفظ می‏کند؛ باید در لحظه لازم، حرکت لازم را انجام داد؛ اگر وقت گذشت دیگر فایده ندارد.(244)
چنانچه نسل دفاع مقدس به آرمانهای امام عظیم‏الشأن وفادار بماند و به منویات مقتدای خود، یعنی وصی و جانشین امام خمینی (قدس سره)، حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای، گوش فرا دهد و آن را در جامعه عملی سازد، یقیناً با نصرت الهی، توجه حضرت بقیةالله الاعظم (عج) و دعای امام راحل و شهداء، این نهضت عظیم اسلامی از صحنه‏های پرفراز و نشیب عبور خواهد کرد و ان شاءالله به دست صاحب اصلی خود ارواحنالتراب مقدمه الفداء سپرده خواهد شد.
امام راحل عظیم‏الشأن (قدس سره) می‏فرمایند:
ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می‏بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می‏نماید.
گویی جهان مهیا می‏شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان.(245)