تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-1- نفوذ

نفوذ در بدنه فرهنگی و آموزشی نظام و جذب عناصر مستعد به عنوان اولین اقدام، مد نظر طراحان استحاله فرهنگی می‏باشد. اینان تلاش می‏کنند در حرکتی خزنده و تدریجی، لیکن گسترده و همه جانبه، هر جا که امکان نفوذ و پیشروی میسر بود به این مهم اقدام کنند و در این راه سعی می‏نمایند برای جلوگیری از حساسیت و برملا شدن اهداف و نیات پلیدشان، با چهره‏ای کاملاً غیرسیاسی خود را معرفی کنند.
هدایتگران و عاملان تئوری نفوذ مترصد هستند تا هر جا که اثری از تسامح، تساهل، تغافل، تجاهل، خوش باوری و ساده‏لوحی بود آنجا را به عنوان هدف برگزینند و پس از یافتن بستر مناسب، آرام، آرام، اما بسیار هوشمندانه و با سازماندهی قوی، تدریجاً ملاکها و معیارهای خود را القاء کنند و مجموعه مورد نظر را به سوی اهداف از پیش تعیین شده هدایت نمایند.
در همین رابطه یکی از عناصر بنیاد کیان اظهار می‏دارد:
با توجه به نفوذی که در نظام صورت گرفته، این روند به صورت جایگزین شدن افراد رو به پیشرفت است و هر گونه تظاهر به فعالیت‏های علنی به لحاظ امکان تغییر وضع فعلی خیانت محسوب می‏گردد.(30)
هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی از نفوذ در بدنه فرهنگی و آموزشی نظام، تحمیل اراده می‏باشد.
در اهمیت خطر نفوذ، استاد شهید آیه‏الله مطهری می‏فرمایند:
هنگامی که یک نهضت اجتماعی اوج می‏گیرد و جاذبه پیدا می‏کند و مکتب‏های دیگر را تحت‏الشعاع قرار می‏دهد، پیروان مکتب‏های دیگر برای رخنه کردن در آن مکتب و پوسانیدن آن از درون، اندیشه‏های بیگانه را که با روح آن مکتب مغایرت دارد، وارد آن مکتب می‏کنند و آن مکتب را به این ترتیب از اثر و خاصیت می‏اندازد و یا کم‏اثر می‏کنند.
نفوذ و نشر اندیشه‏های بیگانه... خطری است که کیان اسلام را تهدید می‏کند.(31)
خط نفوذ و فعالیت عناصر نفوذی، تدریجاً باعث حضور تأثیر گذار فکری آنان در فضای داخل کشور خواهد شد و در واقع این اقدام، جا پای اولیه آنان خواهد بود و بدین ترتیب نفوذ رسمیت یافته و عناصر نفوذی ملاکها و معیارهای مورد نظرشان را از طریق سرپلهایی که بدست می‏آورند اشاعه می‏دهند.
در مسئله نفوذ به عنوان یک اقدام برای استحاله فرهنگی نظام، تنها نباید دنبال عناصر بیگانه بود بلکه بیشترین خوش رقصی را در این زمینه عناصر ارتجاع روشنفکری انجام می‏دهند و به واقع همانند ستون پنجم برای دشمن عمل می‏کنند که در جای خود بحث خواهد شد.
یکی از عناصر فراماسونر و ضد انقلاب به نام لاجوردی، در حاشیه کنفرانسی که در آمریکا برگزار شد، در جلسه کلوپ روتاری (از شاخه‏های شبکه فراماسونری) ضمن تأکید بر استراتژی رخنه و نفوذ در ساختار نظام تصریح می‏کند:
باید از فکر کودتای مستقیم و سرنگونی منصرف شد، بلکه بایستی از طریق فشارهای بین‏المللی و فعالیت‏های علمی و فرهنگی، زمینه حضور در ایران و نفوذ در پایگاههای استراتژیک نظام را فراهم کرد و از این طریق، ایران را وادار به تعدیل در اهداف و خواسته‏هایش کرد.(32)
علاوه بر اهداف و پیامدهای یاد شده در راهبرد نفوذ، به این نکته هم باید توجه داشت که دشمنان در صدد هستند با این اقدام، خود را به لایه‏های بیرونی نظام نزدیک سازند تا تدریجاً به لایه‏های درونی نظام راه پیدا کنند.
اگر چه از کودتا آنچه که بیشتر مد نظر می‏باشد همان عملیات نظامی سریع و غافلگیر کننده است، اما این نام گاهی بر حرکت‏های براندازی دیگری هم نهاده می‏شود.
"کودتای خزنده" اصطلاحی است که در براندازی مورد استفاده قرار می‏گیرد و مقصود از آن انحراف تدریجی انقلاب از مسیر اصلی خود و قرار گرفتن در راستای اهداف دشمن یا دشمنان می‏باشد. عوامل متعددی در شکل گیری کودتای خزنده دخیل می‏باشند که در این میان نقش عناصر نفوذی تعیین کننده است.
یکی از مصادیق این موضوع نشریه زن می‏باشد، حضور افرادی همچون مسعود بهنود (سردبیر روزنامه آیندگان - ارگان آژانس بین‏المللی یهود در ایران و...)، شمس‏الملوک جواهرکلام (همسر علی جواهر کلام و فراماسونر معروف)، فرج‏الله صبا (معاون مجید دوامی عضو شبکه جاسوسی بدامن که زیر نظر پایگاه سیا در تهران فعالیت می‏کرد)، باعث گردیده تا این عناصر به صورت رسمی ملاکها و معیارهای مورد نظر خود را ترویج نمایند.
در همین راستا روزنامه زن (شماره 169) خبر انتشار کاست یکی از خوانندگان شوهای مبتذل رژیم فاسد گذشته را به خوانندگان خود نوید می‏دهد و در شماره 175 ضمن اعتراض به لغو کنسرت یکی از خواننده‏های رژیم ستمشاهی، از احیاء مجدد موسیقی بانوان، خوانندگی زنان، ورود کاست‏های موسیقی پاپ به بازار و اجرای موسیقی خوانندگان قبل از انقلاب به عنوان وقایع خوب سال 77 یاد می‏کند.
امام عظیم‏الشأن راحل در توصیه‏ای فرمودند:
لازم است با کمال قدرت و هوشیاری، اشخاص یا گروههایی که گرایش به مکتبهای غیر اسلامی دارند و به خوی فرصت‏طلبی می‏خواهند در این اوقات از فرصت استفاده نموده، خود را در صفوف شما داخل کنند و به شما در موقعش از پشت خنجر بزنند، از خود دور کنید و به آنها مجال تحرک ندهید.(33)