تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

7-2-7- جبهه مرتد ملی و تحریم انتخابات مجلس خبرگان‏

گروهک مذکور در خصوص انتخابات مجلس خبرگان مواضع خود را این چنین اعلام نمود:
جبهه ملی ایران در آستانه انتخابات نهادی انحصاری و فاقد مشروعیت به نام مجلس خبرگان، به استناد حقوق بشر!؟ اعلام می‏دارد که وجود هر نوع سازمان و نهادی انحصارگرانه در ساختار حکومتی موجود... را خلاف مصالح و منافع دانسته، لزوم تداوم مبارزه را در استقرار نظام مردم سالاری به جای نظام فردسالاری خواستار است.
جبهه مرتد ملی در مواجهه با انقلاب اسلامی معتقد به مبارزه قهر آمیز سیاسی می‏باشد و برای این منظور به طور قابل ملاحظه‏ای تلاش می‏کند تا در فضای سیاسی و فرهنگی داخل، حضوری مؤثر داشته باشد.
این گروهک در آخرین اقدام خود و در راستای مخالفت با نظام اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان را تحریم کرد.
در اطلاعیه جبهه مرتد ملی در خرداد ماه 1377 آمده‏است:
با شرکت در انتخابات آتی مجلس خبرگان، ملت ایران دچار خطای عظیمی خواهد شد.
در خصوص مواضع این گروهک باید خاطر نشان کرد که جریانهای به اصطلاح روشنفکری همواره به دلیل بینش غلطشان که مبتنی بر لیبرالیسم و دیگر مکاتب غربی می‏باشد در تحلیل خود از ملت مسلمان ایران و انقلاب اسلامی به خطا رفته‏اند و بعضاً آنها را حتی مستوجب قهر انقلابی کرده است، امروز هم این جریان‏ها و گروهها مجدداً در حال تکرار اشتباهات گذشته خود می‏باشند.
احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در خصوص این گروهک مرتد و رهبر آن، می‏فرمایند:
یک گروهی که از اولش باطل بودند، من از آن ریشه‏هایش می‏دانم، یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند، از اولش هم مخالف بودند، اولش هم وقتی که مرحوم آیت الله کاشانی دید که اینها خلاف دارند می‏کنند و صحبت کرد، اینها کاری کردند که یک سگی را نزدیک یک مجلس عینک به آن زدند، اسمش را آیت الله گذاشته بودند. این در زمان آن بود که اینها فخر می‏کنند به وجود او.
او [مصدق‏] هم مسلم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این دیگر مخالفت با شخص نیست، این سیلی خواهد خورد و طولی نکشید که سیلی را خورد و اگر مانده بود، سیلی را بر اسلام می‏زد.(223)