تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

6-1- درک و شناخت از استراتژی دشمنان انقلاب اسلامی‏

گروهها، احزاب و جریان‏های سیاسی مخالف به این نتیجه رسیده‏اند که دشمنان انقلاب اسلامی در مقابله و مواجهه با نظام اسلامی به استراتژی نفوذ و استحاله فرهنگی و سیاسی روی آورده‏اند و این امر مستلزم توجه به مسائل داخلی نظام از سوی محافل استکباری خواهد بود. لذا این گروهها با درک و شناخت از این نکته که هرگونه تغییر و تحول، یا براندازی نظام اسلامی، می‏باید تکیه بر راهکار داخلی داشته باشد، دریافته‏اند که منطبق شدن اهداف آنها با خواست دشمنان انقلاب اسلامی در بهبود وضعیت و پیشرفت آنان کاملاً مؤثر خواهد بود.
در اطلاعیه گروهک نهضت به اصطلاح آزادی آمده است:
نهضت [به اصطلاح‏] آزادی ایران به استراتژی مبارزه مسالمت آمیز علنی و در جهت ایجاد و تغییرات سیاسی تدریجی و سنگر به سنگر معتقد می‏باشد.(197)
در همین رابطه رهبران و نمایندگان 7 گروهک معاند و ضد انقلابی در سال گذشته (1377) نشستی دو روزه در کپنهاک، پایتخت دانمارک برگزار نمودند.
در این اجلاس، گروهکهای شرکت کننده با تغییر استراتژی خود مبنی بر دست کشیدن از مبارزه مسلحانه و توسل به مبارزه مسالمت‏آمیز موافقت کردند.
بنابراین همچنان که غربی‏ها به دنبال ایجاد تغییرات تدریجی فرهنگی و سیاسی تحت عنوان استحاله نظام مقدس اسلامی هستند گروههای سیاسی مخالف نیز استراتژی خود را منطبق با آنان، بنا نهاده‏اند.