تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

مساله اصلی آمریکا در رابطه با هر کشوری و بخصوص در رابطه با ایران اسلامی حمایت از اسرائیل است‏

تاریخ: 12/8/1378
در این سه، چهار سال اخیر، گاهی آمریکاییها در گوشه و کنار گفتند که ما مایلیم با ایران ارتباط داشته باشیم! سه، چهار سال است که گاهی این حرفها را می زنند. البته این که گفتن نداشت، معلوم است که می خواهند ارتباط داشته باشند، اما هدف آنها از این ارتباط چیست، این را پوشیده نگه می داشتند، تا این اواخر که یکی از دولتمردانشان - حالا دولتمردان که چه عرض کنم، طرف، خانم بود! - ساده لوحی بخرج داد و چیزی را که آنها نمی گفتند، او در کلماتش افشا کرد! گفت که ما با ایران رابطه برقرار می کنیم، لیکن شرط این رابطه این است که ایران اول باید مساله اش را با اسرائیل حل کند! بله، اصلا قضیه همین است. این را همیشه ما می گفتیم، اما بعضیها ملتفت نبودند! مساله اصلی آمریکا در رابطه با هر کشوری و بخصوص در رابطه با ایران اسلامی - که امروز بلندترین پایگاه مبارزه با اسرائیل این جاست - همین مساله است.
... مساله، مساله صهیونیستهاست، مساله حضور نیروی غاصب اسرائیل - مثل یک غده سرطانی - در قلب ملتهای اسلامی‏است، که بزرگترین بدبختیها برای ملتهای اسلامی از این ناحیه آمده است.
... هرکس که اهل تحلیل باشد، این معنا روشن است که امروز آمریکا برای ایران هیچ نقشه یی جز نقشه استکباری ندارد، یعنی‏بازگشت به وضعیت قبل از انقلاب! معلوم است که ملت ایران در مقابل این نقشه می ایستد، این، آن جهتگیری ضد استبدادی ملت ایران است.
... شناختن دشمن از همه مهمتر است. دشمن سعی می کند خود را دوست جلوه بدهد و شعارهای ملتها را عوض کند، کمااین که شعار ضدیت با صهیونیسم را در میان بعضی از دولتمردان عرب، تبدیل به یک شعار انحرافی کردند! یکی از کارهایشان تبدیل کردن شعارهاست. ملت و دولتی تسلیم می شود که دشمن را درست نشناسد، یا دچار فساد و بدبختی باشد، اما اگر دشمن شناسی بود - که من این توصیه را به جوانان دارم - آن وقت شعارها، شعارهای روشن و آگاهانه یی خواهد بود و آنچه که دشمن می خواهد، به فضل پروردگار آن را در میان ملت ایران به دست نمی آورد.