تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

مساله فلسطین، مساله دنیای اسلام است، غیر از جنبه های سیاسی و امنیتی و اقتصادی، مساله تکلیف الهی و اسلامی است‏

تاریخ: 10/10/1378
مساله فلسطین، یک مساله دنیای اسلام است، غیر از جنبه های سیاسی و امنیتی و اقتصادی، مساله تکلیف الهی و اسلامی است، بالاتر از همه، مساله خدایی است‏
... تسلط غاصبانه صهیونیستها بر فلسطین سه رکن داشت: یک رکنش عبارت از قساوت با عربها بود، برخوردشان با صاحبان اصلی، با قساوت و با سختی و خشونت شدید همراه بود، با اینها هیچ گونه مدارا نمی کردند.
رکن دوم، دروغ به افکار عمومی دنیا بود. این دروغ به افکار عمومی دنیا، یکی از آن حرفهای عجیب است. این قدر اینها به وسیله رسانه های صهیونیستی که دست یهودیها بود، دروغ گفتند، هم قبل از آن و هم بعد از آن، این دروغها گفته می شد، که به خاطر همین دروغها بعضی از سرمایه داران یهودی را گرفتند! خیلیها هم دروغهای آنها را باور کردند، حتی این نویسنده فیلسوف اجتماعی فرانسوی - ژان پل سارتر - را نیز که خودمان هم در جوانی چندی شیفته این آدم و امثال او بودیم، فریب دادند. همین ژان پل سارتر کتابی نوشته بود که بنده در سی سال قبل آن را خواندم، نوشته بود مردمی بی سرزمین، سرزمینی‏بی مردم ! یعنی یهودیها مردمی بودند که سرزمینی نداشتند، به فلسطین آمدند که سرزمینی بود و مردم نداشت! یعنی چه مردم نداشت یک ملت در آن جا بودند و کار می کردند، شواهد زیادی هم هست. یک نویسنده خارجی می گوید در سرتاسر سرزمین فلسطین، مزارع گندم مثل دریای سبزی بود که تا چشم کار می کرد، دیده می شد. سرزمین بی مردم یعنی‏چه! در دنیا این طور وانمود کردند که فلسطین یک جای متروکه مخروبه بدبختی بود، ما آمدیم این جا را آباد کردیم! دروغ به افکار عمومی!
همیشه سعی می کردند خودشان را مظلوم جلوه بدهند، الان هم همین طور است! در این مجلات آمریکایی - مثل تایم و نیوزویک - که بنده گاهی به اینها مراجعه دارم، اگر کوچکترین حادثه یی علیه یک خانواده یهودی اتفاق بیفتد، عکس و تفصیلات و سن کشته شده و مظلومیت بچه هایش را بزرگ می کنند، اما صدها و هزارها مورد قساوت نسبت به جوانان فلسطینی، خانواده های فلسطینی، بچه های فلسطینی، زنهای فلسطینی، در داخل فلسطین اشغال شده و در لبنان اتفاق می‏افتد، ولی کمترین اشاره یی به آنها نمی کنند!
رکن سوم هم ساخت و پاخت، مذاکره - و به قول خودشان لابی - است، بنشین با این دولت، با آن شخصیت، با آن سیاستمدار، با آن روشنفکر، با آن نویسنده، با آن شاعر، صحبت و ساخت و پاخت کن! کار اینها تا حالا سه رکن داشته است که توانسته اند این کشور را با این فریب و با این خدعه بگیرند.
آن وقت قدرتهای خارجی هم با اینها همراه بودند، که عمده هم انگلیس بود. سازمان ملل، و قبل از سازمان ملل، جامعه ملل هم - که بعد از جنگ برای به اصطلاح مسائل صلح تشکیل شده بود - همیشه از اینها حمایت کردند، مگر در موارد معدودی.