تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

همه باید در راه کسب رضای الهی تلاش کنیم‏

تاریخ: 2/3/1369
خدا را باید از خودمان راضی کنیم. همه مان هم باید این کار را بکنیم. هیچ کس نگوید که اول، فلان کسان خدا را از خودشان راضی کنند! اول و دوم ندارد، همه باید در راه کسب و تحصیل رضای الهی تلاش کنیم. رضای خدا، با تقوای من و شماست.
علایم ایمان، گناه نکردن، از خدا ترسیدن، با بندگان خدا خوب بودن، با دشمنان خدا خصم و سرسخت بودن، از اختلافهای‏کوچک برادران راحت صرف نظر کردن، و با دشمنان ذره ذره را به حساب آوردن است. در مقابل مومنین، فروتن باشید و خودتان را ذلیل بگیرید، اَذِلَّةٌ عَلَی الْمُؤمِنینْ . این، با شاخ و شانه کشیدن با همدیگر، نمی سازد. این، با محبت و گذشت و مدارا ایجاد می شود. تقوا، اینهاست. تقوا در مسایل مالی، تقوا در مسایل ناموسی، تقوا در مسایل شخصی، تقوا در مسایل سیاسی، بخصوص تقوا در مسایل کاری را مهم بینگارید. بدانید که در حرکت تقوایی این کشور و این ملت، آن چنان اوج و رونقی به حرکت این ملت داده خواهد شد که چشم دنیا را خیره خواهد کرد.
هرجایی که ما نمایشی از تقوا دیدیم، همین اثر را هم دیدیم. فتوحات میدان جنگ، همین طور بود. خرمشهر، با تقوا به دست آمد. به وسیله تقوا و اتکال به خدا بود که دشمن در جنگ هشت ساله شکست خورد. هیچ شکستی، فضاحت بارتر از شکستی‏که دشمن در جنگ هشت ساله خورد، نیست. اینها، مبالغه نیست.