تربیت
Tarbiat.Org

ابراهیم
مرکز غدیر‏‏‏

1) تولد

نمرود مستبد و خودکامه و با قدرت زورمدارانه خود بر مردم آن دوران سیطره کامل داشت و با اشاعه فرهنگ بت پرستی و معرفی خود به عنوان خدای روی زمین جامعه را از توحید و عبودیت دور ساخته و بشریت را در معرض تباهی قرار داده بود.
او با خبر شد که کودکی به دنیا می‏آید که تاج و تختش را درهم خواهد ریخت و توحید را بر زمین تبلیغ می‏کند
به فکر جلوگیری از ظهور این مولود بود لذا در روزی که گمان داشت نطفه ابراهیم بسته می‏شود دستور داد مردها را از شهر دور کنند و هیچ مردی با همسر خود آمیزش نداشته باشد اما او نمی‏دانست که عالم در دست خداوند است و نمی‏توان مانع اجرای اراده او شد و در راه او نمی‏توان ایجاد سد نمود.
پدر ابراهیم در کاخ نمرود از خدمتگزاران است و همان روز نمرود مجبور شد او را برای انجام ماموریتی به شهر اعزام کند و همان روز نطفه ابراهیم بسته شد نمرود با خبر شد که ابراهیم متولد خواهد شد و او فهمید نتوانسته آن شب همه مردها را از شهر دور نگاه دارد اما نمی‏توانست مشخص کند چه کسی است و به پدر ابراهیم نیز بد گمان نبود لذا دستور داد تمام زنهایی که مورد اتهام هستند بازرسی نموده و در صورت مشاهده بارداری به قتل برسانند و در این دستور کودکهای فراوانی به قتل رسیدند و حکومت شیطان چنان سهمگین بود که کسی یارای مقابله با این ستم و ظلم را نداشت.
خداوند اثر حمل را در مادر ابراهیم مخفی نمود و و مولود از این خطر جان سالم بدر برد
ابراهیم در سنین جوانی قرار گرفت و از سوی خداوند برای هدایت مردم و خارج ساختن آنها از انحرافات و شرک مامور شد.
آنها فرهنگ توحید را فراموش نموده و به سوی خدایان دروغین رفته و هر گروهی چیزی را به عنوان خدا قرار داده‏اند گروهی بت پرست و گروهی ماه و ستارگان و گروهی خورشید را می‏پرستند و بالاتر از همه نمرود خود را به عنوان خدای بزرگ معرفی می‏نماید.
نتیجه بت پرستی انحراف اجتماع آنها از مسیر انسانیت و غلطیدن در اعمال پست و غیر انسانی است که شیوع انحراف جنسی یکی از مظاهر این بت گرایی در برخی مناطق آنها بود.
ابراهیم مبارزه خود را در زمینه توحید با همه مظاهر شرک آغاز نمود
با آنها که ماه و خورشید و ستارگان را به عنوان خدا می‏شناختند به بحث پرداخت و آنها را در معرض سؤال قرار داد و با استفاده از ساده‏ترین روشها آنها را در معرض تردید قرار داد