تربیت
Tarbiat.Org

قوه قضائیه و قضا در کلام امام و رهبر
مرکز غدیر‏‏‏

بزرگان و فضلای توانمند، به کار مهم قضا بشتابند

البته باید بزرگان و فضلا و کسانی که در خود، توانایی این کار را می‏بینند، به این کار مهم بشتابند. اگر امروز هم علما و روحانیون بزرگوار و فضلای ما، به سمت دستگاه قضایی نیایند و این کار عظیم و این بار سنگین را بر دوش نگیرند، کی این کار خواهد شد؟ امروز، روزی است که مؤمنان و صلحا، هر چه سرمایه دارند، باید در خدمت این انقلاب و به پای این نهال بریزند و این نهال را رشد بدهند. برای اسلام و قرآن، همین نهال مقدّس است که سودمند خواهد بود. ماورای این، هیچ چیز نیست. همین است که ما را به حکومت عدل الهی خواهد رساند و جامعه‏ی مطلوب و مورد آرزو را در اختیار مسلمانان قرار خواهد داد. هر چه هست، ما در پای این بریزیم. همه سربازیم و همه موظفیم. همه‏ی ما وظیفه داریم که هر کاری بر عهده‏مان است، انجام بدهیم.
البته من پیشرفتهایی را که انجام گرفته و حقاً و انصافاً خیلی با ارزش است، مشاهده می‏کنم. این سرعتی که در بعضی از شهرهای مختلف نشان داده شد، مردم را خوشحال و امیدوار کرد. مردم فهمیدند که دستگاه قضایی، برای احقاق حقّ عازم و مصمم است. این، خیلی با ارزش است. باید مثل همان اولیای الهی، در برخورد با حق و باطل، با همه‏ی وجود، از آن دفاع کرد و آن جایی که باطل است، با همه‏ی وجود، با آن مقابله نمود. برای احقاق حقّ و ابطال باطل، هیچ بهانه و هیچ شرطی وجود ندارد. بایستی انسان، احقاق حقّ و ابطال و باطل را ان‏شاءاللّه در حد منتهای توان و قدرتش، انجام بدهد.
دعا می‏کنیم که خدای متعال، به آقایان محترم توفیق کالم عنایت کند. ان‏شاءاللّه این بار سنگین را که بر دوش گرفته‏اید، بردارید و این حرکت مبارکی که آغاز شده، ان‏شاءاللّه روز به روز بهتر، بیشتر، قویتر و شاملتر، گوشه و کنار جامعه‏ی ما را بپوشاند و بگیرد و آن احکام عادلانه‏یی که شما در باب قضا خواهید داد،ان‏شاءاللّه موجب جلب رحمت و تفضل الهی بشود.(24)