تربیت
Tarbiat.Org

گنجینه معارف 3 (110 موضوع)
محمد رحمتی شهرضا

رنج امام خمینى از متحجّرین مقدّس مآب‏

امام خمینى(قدس سره) در آن هنگام كه به نجف اشرف تبعید بود و در حدود پانزده سال در آنجا بودند، از گروههاى مختلف، رنجهاى فراوان دیدند (گاهى از قاسطین (طاغوتها) و گاهى از ناكثین (لیبرالهاى وابسته) و گاهى از مارقین كه همچون خوارج زمان حضرت على(علیه السلام) در لباس مذهب، آن بزرگوار را رنج مى‏دادند و سد راه گسترش نهضت او مى‏شدند.
از جمله: امام خمینى(قدس سره) به عنوان طرح حكومت اسلامى، مسئله ولایت فقیه و حكومت اسلامى را در جلسات درس خود به بحث و بررسى كشیدند و بعد كتاب شریف «حكومت اسلامى و ولایت فقیه» را نوشتند.
افرادى از مقدّس مآبها و روحانى نماهاى مرموز به خانه امام مى‏آمدند و با خواهش و تقاضا، به عنوان اینكه مى‏خواهیم كتاب حكومت اسلامى را در بغداد و بصره و سایر بلاد منتشر كنیم، آن كتابها را مى‏گرفتند و مى‏بردند.
بعد معلوم شد در شهرهاى بغداد و بصره و...از آن كتابها خبرى نیست، و آن دوست نماهاى كوردل آن كتابها را مى‏بردند به چاههاى نجف یا در میان شط فرات مى‏ریختند تا بدین وسیله جلو افكار امام را بگیرند خبائث و بد جنسى را ببینید تا كجا؟ آنگاه متوجه مى‏شوید كه امام خمینى(قدس سره) حدود پانزده سال در چه محیطى زندگى كرد، ولى همانند كوه در برابر آنها استوار ماند و سرانجام پیروز شد.(2816)