تربیت
Tarbiat.Org

جایگاه اشراقی انقلاب اسلامی در فضای مدرنیسم
اصغر طاهرزاده

وقتی بشر صاحب ذکر و فکر می‌شود

وقتی روشن شد یک روز هم بشر بدون اُنس با معنویت و تجلیات اشراقی، نمی‌تواند زندگی کند، نه‌تنها معنی انحطاط فرهنگ مدرنیته روشن می‌شود، در مقابل آن، معنی دعوتی که انقلاب اسلامی به میدان آورده نیز روشن می‌گردد و نیز روشن می‌شود‌ هنوز که هنوز است ملّت ما در بین سکرات خروج از غرب و ورود به اشراق انقلاب اسلامی، در حال دست و پازدن است، نه می‌تواند در زندگی غربی بماند و نه می‌تواند از تعلقات غربی آزاد گردد تا زمینه‌ی تجلی نور انقلاب اسلامی در جانش فراهم شود.
باید از عالَمی که از حقیقت فاصله گرفته و همه چیز را اعتباریات می‌داند، به عالمی برگشت کرد که آماده‌ی ارتباط با حقیقت و ذات است، عالَمی که با انقلاب اسلامی گشایش یافت تا بشر را از سرگردانی و جدایی از امور مقدس نجات دهد.
وقتی بشر حقیقت را شناخت و خود را به آن سپرد، اِعمال ولایت الهی بر زندگی او شروع می‌شود و در متن دل سپردن به ولایت، صاحب ذکر و فکر می‌گردد و در این مسیر هر روز حجابی عقب می‌رود و پیروزی جدیدی حاصل می‌گردد، تا آنجا که اگر شمشیری کشیده می‌شود توأم با اراده‌ی مقدسی است تا حجاب ائمه‌ی کفر از مقابل مردم برطرف گردد و زمینه‌ی تجلی نور بر قلب سایر ملل فراهم شود.
انقلاب اسلامی زمینه‌ی بازگشت بشر به تمدنی است که بشریت بیش از آن‌که از زمین تغذیه شود، از طریق قلب‌ها از آسمان تغذیه گردد، و نیز آغاز عهد تازه با معنویت و بلکه گشایش افق و زمان جدید در بحبوبه‌ی سرگردانی انسان‌ها در سیاهی غروب عصر مدرنیته است و لذا است که می‌گوییم: انقلاب اسلامی؛ انقلاب جهانی است و با این انقلاب عالَم جدیدی تأسیس می‌شود، و فرهنگ مدرنیته با درگیری هایی که با انقلاب اسلامی پیش آورده خودش عامل بسط انقلاب خواهد شد. آیا راهی جز پیمودن مسیر انقلاب اسلامی برای رسیدن به عهد فطری خود با خدا، در زیر آسمان سراغ دارید؟
انقلاب حقیقی و حقیقی‌ترین انقلاب در زندگی بشر، انقلابی است که بشر را به فطرت اصلی خود باز می‌گرداند، چنین انقلابی از عهده‌ی کسانی برمی‌آید که رو به سوی فطرت کرده و طالب بازگشت به آن شده‌اند. امید است من و شما جزء چنین کسانی باشیم.
«والسلام علیكم و رحمةالله و بركاته»