تربیت
Tarbiat.Org

زیارت آل یس - نظر به مقصد جان هر انسان
اصغر طاهرزاده

مقدمه مولف

باسمه تعالی
معنی حقیقی زیارت یا ملاقاتِ حضرت صاحب‌الامر(عج)به آن صورتی است كه خود حضرت(عج)به ما آموخته‌اند.آن‌گاه كه قبل از آموزش زیارت آل یاسین فرمودند: «هرگاه خواستید توجه كنید به وسیلة ما به سوی خدا و به سوی ما، پس بگویید چنان‌كه خدای‌تعالی فرمود: «سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیْكَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ ....». پس چنانچه ملاحظه می‌فرمایید خود حضرت صاحب الامر(عج)از طریق زیارت آل یاسین، راه ملاقات با وجود مقدس خود را به ما نشان داده‌اند، عمده درست برخوردكردن با آن راه و رسم است.
در شرح زیارت آل یاسین سعی شده است از طریق آن زیارت به حقیقت معنوی امام(ع) نظر كنیم و آن حضرت را با صفات مخصوص به خودشان مورد خطاب قرار دهیم و سپس از امامِ حیّ و حاضر، جوابی مناسب آن صفات بشنویم.
در این شرح همة تلاش برای تحقق چنین ملاقاتی است. به طوری‌كه بتوانیم حقیقت امام را با تمام صفات ملاقات كنیم و آن حضرت نیز با تمام انوارِ مخصوص به خود جواب ملاقات ما را بدهند. و معنی ملاقات واقعی كه به ما آموزش داده‌اند این نوع ملاقات است كه بهرة فراوانی نیز به همراه دارد.
خوانندگان عزیز عنایت داشته باشند كه سعی شده مطالب در نهایت اختصار بیان شود، لذا شایسته است با دقت هرچه بیشتر به نكات مطرح شده توجه گردد.
طاهرزاده