تربیت
Tarbiat.Org

سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)
اصغر طاهرزاده

بی‌توجهی به نهادهای دنیای مدرن

جنس نگاه اشراقی به عالم آن است که صاحب آن نگاه به نهادهای معمول دنیای مدرن هیچ توجهی ندارد زیرا متوجه است این نهادها حاصل تفکر اومانیستی‌اند و برای رضای نفس امّاره شکل گرفته‌اند و این یکی از اساسی‌ترین شاخصه‌های مکتب حضرت امام(ره) است. ایشان قبل از انقلاب فرمودند:
«اعلامیه‌ی حقوق بشر را اینهایی امضا كرده‏اند كه سلب آزادی بشر را در همه‌ی دوره‏هایی كه كفیل بودند و دستشان به یك چیزی رسیده است، كرده‏اند... اینها می‏گویند آزادند بشر! برای تخدیر توده‏ها، كه حالا دیگر نمی‏شود تخدیرش كرد. قضیه‌ی این چیزهایی كه می‏گذرانند، كه یكی‏اش هم همین اعلامیه حقوق بشر است، این برای اغفال است نه این‌كه یك واقعیتی دارد. یك چیز خیلی خوش نمای با زَرْق و برقی را می‏نویسند، سی ماده می‏نویسند كه همه‏اش موادی است كه خوب به نفع بشر است و یكی‏اش را عمل نمی‏كنند! در مقام عمل، یكی‏اش عمل نمی‏شود. این اغفال است.»(82)
یا حضرت امام می‌فرمایند:
«دستگاه‌های خارجی، از قبیل سازمان ملل و غیره، جز اشخاص دست نشانده نیستند كه برای مصالح ممالك بزرگ و اغفال ممالك كوچك ایجاد شده است و اشخاص سیاسی از ممالك اسلامی كه در خارج زندگی می‏كنند، تماس با آنها به صلاح روحانیت و اسلام نیست.»(83)
یا می فرمایند:
«همین سازمان ملل، همین جلساتی كه در خارج هست، شورای امنیت، همه‌ی این‌ها در خدمت ابرقدرت‌ها هستند و برای بازی دادن سایر كشورهاست.»(84)
ایشان قبل از انقلاب متذکر شدند که جریان‌های انقلابی نباید به نهادهای بین المللی دل ببندند. دوستان یک نوار از نجف آورده بودند، گوش می‌دادیم آن‌جا حضرت امام می‌فرمودند: این حقوق بشر و سایر نهادهای بین‌المللی افیون توده‌ها هستند برای اغفال مردم و به آن‌ها امید نداشته باشید. خیلی برای ما عجیب بود. بیشتر ماها فکر می‌کردیم با تکیه بر حقوق بشر باید با رژیم شاه مقابله کرد. این نکته‌ای که امروز شما به راحتی به آن رسیده‌اید که نهادهای بین المللی در دست ابرقدرت‌هاست یکی از نکات نورانی است که حضرت امام متذکر آن شدند، در آن زمان اکثراً امیدشان این بود که شاه را با تکیه بر حقوق بشر محکوم کنند، روزنامه‌ی تایمز می‌خواندیم برای این که یک سطری پیدا کنیم که مثلاً آقای دکتر براهنی با تمسک به حقوق بشر، شاه را نقد کرده است و بعد معلوم شد آقای براهنی هم در دست استکبار عمل می‌کرده و اگر انقلاب تکلیف خود را با نهادهای بین المللی روشن نکرده بود و با تکیه بر آن‌ها جلو می‌رفت، امروز هیچ اثری از حقیقت انقلاب باقی نمانده بود. شما موضع‌گیری‌های آژانس انرژی هسته‌ای را نسبت به ما ملاحظه کنید تا به حقانیت تحلیل عزیزانی که با رهنمود از نور امام روشن می‌کنند تمام نهادهای بین المللی توسط فراماسونرها درست شده است، پی ببرید. انقلاب اسلامی نه تنها خود را در اختیار نهادهای بین المللی قرار نداد بلکه کاری کرد که دیگر آن اردوگاه‌ها نمی‌توانند به فریب خود ادامه دهند. این خاصیت نور اشراقی است که به خوبی مظاهر شیطانی را در هر لباسی می‌شناسد. اگر کسی قلبش تحت تأثیر حقایق اشراقی قرار گرفت خاستگاه نهادهای ظلمانی را می‌بیند.