تربیت
Tarbiat.Org

تفسیر نمونه، جلد13
آیت الله مکارم شیرازی با همکاری جمعی از فضلاء و دانشمندان‏‏‏‏‏

2 - بشارت حکومت صالحان در مزامیر داود

جالب اینکه در کتاب ((مزامیر داود)) که امروز جزء کتب عهد قدیم است عین تعبیری که در آیات فوق خواندیم یا مشابه آن در چند مورد دیده می شود و نشان می دهد با تمام تحریفاتی که در این کتب به عمل آمده این قسمت همچنان از دستبردها مصون مانده است .

1 - در مزمور 37 جمله 9 می خوانیم :...

((زیرا که شریران منقطع می شوند، و اما متوکلان به خداوند، وارث زمین خواهند شد، و حال اندک است که شریر نیست می شود، هر چند مکانش را استفسار نمائی ناپیدا خواهد شد!.

2 - و در جای دیگر در همین مزمور (جمله 11) می خوانیم : ((اما متواضعانه وارث زمین شده از کثرت سلامتی متلذذ خواهند شد)). 3 - و نیز در همان مزمور 37 جمله 27 این موضوع به تعبیر دیگری دیده می شود:

((زیرا متبرکان خداوند وارث زمین خواهند شد، اما ملعونان وی منقطع خواهند شد...).
@@تفسیر نمونه جلد 13 صفحه 521@@@
4 - در همین مزمور جمله 29 آمده است : صدیقان وارث زمین شده، ابدا در آن ساکن خواهند بود)).

5 - و در جمله 18 از همین مزمور آمده است : ((خداوند روزهای صالحان را می داند و میراث ایشان ابدی خواهد شد)).**این جمله ها را عموما از ترجمه فارسی کتب عهد عتیق که در سال 1878 زیر نظر مقامات معروف کلیسا(مجمع بریتانیائی کتب مقدسه برای خارجیان) ترجمه و انتشار یافته نقل کرده ایم***
در اینجا بخوبی مشاهده می کنیم همان عنوان صالحان که در قرآن آمده با همان تعبیر در مزامیر داود به چشم می خورد، علاوه بر این تعبیرات دیگری مانند ((صدیقان ))، ((متوکلان ))، ((متبرکان ))، و ((متواضعان )) که با آن قریب الافق است نیز در جمله های دیگر ذکر شده است .

این تعبیرات، دلیل بر عمومیت حکومت صالحان است و کاملا با احادیث قیام مهدی ( علیه السلام ) تطبیق می کند.