تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

همه باید تحت لوای لا اله الا الله باشیم‏

این اختلافات را کنار بگذارید همه. این حزب بازی و نمی دانم گروه گروه که صد گروه به حسب آن طوری که در روزنامه ها بود،قریب صد گروه،در این چند هفته صد گروه اظهار وجود کرده اند،یعنی صد گروه کاری دارند می کنند که این انسجامی که پیدا شد و رمز قدرت شما بود به هم بزنند. صد گروه دشمن دارید شما منتها یک عده می فهمند و شاید اکثرا توجه ندارند. این گروه گروه شدن همین طوری نیست که خیال بکنید که مِن بابِ اتفاق اظهار وجود می کنند،هر روز در روزنامه ها می خوانیدکه گروه کذا هم اظهار وجود کرد
بسیارشان به اسم اسلام است و خیلی شان هم غیر اسلامی، هم آن که به اسم اسلام است حالا اشتباه دارد می کند، هم آن که به اسم غیر اسلام است اشتباه می کند.
همه باید تحت لوای لا اله الا الله باشیم، همه یکی باشیم انشاءالله.خطر بزرگ است، مسئولیت بزرگ،مسئولیت من و آقایان زیادتر از شماست، مسؤلیت شما هم بزرگ است. از تحت این مسئولیت باید صحیح بیرون بیائیم. اصلا امتحان است،خداوند یک نعمت بزرگی به شما داده است و الان تحت امتحان هستید. نعمت آزادی بالاترین نعمتی است که بشر دارد، شما فاقد بودید این نعمت را نمی توانستید یک کلمه حرف بزنید،نمی توانستید این جا با هم مجتمع بشوید. امکان داشت برای شما؟ قبلا امکان داشت که ماها بنشینیم با هم صحبت کنیم ؟ نمی گذاشتند کسی از این در داخل بشود، اگر یک وقتی قاچاقچی داخل می شدید وقتی بیرون می رفتید توی سازمان امنیت باید بروید. خدا به شما نعمت آزادی را داده و شما را در امتحان این آزادی قرار داده که ببیند که شما با این آزادی چه می کنید.آیااین نعمت خدا را کفران می کنید و با آزادی خودتان مردم را رنج می دهید یا این نعمت را تشکر از آن می کنید و این آزادی را حسن استفاده از آن می کنید. این چیزی است که من خودم را موظف می دانم در این زمان هر گروهی که می آیند همین مسائل را بگویم،برای این که درد این است. درد این است که الان اختلافات زیاد، گروه گروه‏ها زیاد، آن ها دارند باهم مجتمع می شوند ماها داریم از هم متفرق می شویم.باید همه بیدار بشویم.(43)
بیانات امام خمینی در جمع بانوان مکتب ولی عصر تاریخ 16/4/1358