تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

حکومت اسلامی اگر چنانچه تاسیس بشود

حکومت اسلامی اگر چنانچه تاسیس بشود، نمی خواهد که آثارتمدن را از بین ببرد، با دانشگاه مخالف نیست ،با علم مخالف نیست، قرآن پر این است که تفسیر، تعبیر، علم را از آن تعریف می کند و - عرض می کنم که - احادیث ما از علم آنقدر تعریف می کنند، از عالم آنقدر تعریف می کنند، آنوقت ما بگوییم که با علم مخالفند، خیر با این نحو علمی که شما دارید ما مخالفیم، با این نحو تربیت و تعلیمی که شماها می خواهید ما را تربیت کنید، با این ما مخالفیم، با آن مظاهر تمدن که بچه های ما را فاسد می کند، بچه های ما را عقب مانده نگه می دارد ما با آن مخالفیم،نه این که ما مخالفیم با اصل تمدن و می خواهیم مردم را برگردانیم به زمان کذا. این ها می خواهند مردم را نگذارند ترقی بکنند، برنامه این ها این است که به این نحو رفتار کنند که بچه های ما ترقی نکنند و دلیلش این است که بعد از 70 سال که ما مدرسه داشتیم و بیش از 30 سال که دانشگاه داریم حالا هم اگر چنانچه یک کسی مریض می شود، مریض خودش را برمی دارد می رود اروپا یا می رود آمریکا آن جا معالجه بکند.(4)
مصاحبه امام خمینی با دکتر جیم کولکررفت استاد دانشگاه روتکرز آمریکا تاریخ 7/10/1357
بسم الله الرحمن الرحیم‏
ماه محرم برای مذهب تشیع ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به دست آمده است. در صدر اسلام پس از رحلت پیغمبر ختمی پایه گذار عدالت و آزادی، می رفت که با کجروی ها بنی امیه، اسلام در حلقوم ستمکاران فرو رود و عدالت در زیر پای تبهکاران نابود شود که سیدالشهدا علیه السلام نهضت عظیم عاشورا را برپا نمود و با فداکاری و خون خود و عزیزان خود، اسلام و عدالت را نجات داد و دستگاه بنی امیه را محکوم و پایه های آن را فرو ریخت. و در عصر ما می رفت که با کجروی های سلسله پهلوی، حلقوم گشاد آنان و دارو دسته اربابان آنان اسلام و مصالح آن را ببلعد و عدالت و استقلال و آزادی را در زیر چکمه های دیکتاتوری پرده ریا و تزویر به نابودی بکشد که نهضت ملّت بزرگ ایران که در 12 محرم 83 (5)، 15 خرداد سال 42 به شکوفائی گرائید، پرده های تزویر و عوام فریبی شاه را پاره کرد و قتل عام شاهانه و فداکاری ها ملّت مبدا عظیمی در تاریخ ایران گردید و مفتاح نجات اسلام و عدالت به دست آمد و نطفه مقاومت ملی منعقد و با تربیت و روشنگری روشنگران،رو به رشد و تکامل نهاد و در این بین فداکاری ها در مقابل جنایات و قتل و غارت و حبس و تبعیدها در جریان بود و در 29 محرم 98(6) که رشد و تکامل در حال بلوغ بود، مبدا انفجار ظاهر شد و شاه و دژخیمان او غافلگیر شده وبا تمام قوا به قتل و جرح ملّت پرداختند و درظرف یک سال جنایات بی پایان آنان با مقاومت عظیم ملّت روبرو و برخوردها و جنایت ها و فداکاری مقابل یکدیگر صف کشیدند.
در این میان قوه مقاومت ملّت رو به رشد و حربه های دشمن انسانیت و ملّت رو به تزلزل و در پایان سال 98 و طلیعه 99 قدرت ملّت، جنود ابلیسی شاه راچنان شکست داد و پایه های دیکتاتوری را چنان متزلزل نمود و قدرت‏های عظیم ابرقدرت ها را چنان واپس زد که موجب تحیر وتعجب متفکران جهان و حسابگران گردید.
سئوال : جوشش مذهبی در ایران، مجلس را مجبور ساخته است که لایحه هائی را به مجلس ببرند که حقوق زنان را محدود کنند، مثلاًپایین آوردن سن ازدواج به 15 سالگی، ممنوعیت زنان از شرکت در ارتش و اعلام کردن سقط جنین به عنوان یک جنایت (نقل ازنیویورک تایمز 17 دسامبر) آیا شما چنین قوانینی را تائید می کنید؟
جواب : در مورد ازدواج، اسلام آزادی در انتخاب شوهر را به زن داده است، هر زنی می تواند هر شوهری را که مایل باشد اختیار نماید ( البته در چهارچوب قوانین اسلام ). اسلام با سقط جنین مخالف است و آنرا حرام می داند. زنان همانطور که قبلاً گفتم، می توانند در ارتش باشند.