تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

اسلام با مراکز فحشا و فساد مخالف است، نه با تمدن و شؤونات آن

روحانیون می خواهند مملکت را یک مملکت مستقل،آزاد متمدنی کنند، نه آن تمدنی که در اصطلاح شاه است و نه آن آزادی که در کتاب شاه است و در اصطلاح شاه است که مردم را فوج فوج می کشند برای این که یک صدا می کنند معذلک اسمش را آزادی می گذارند.
اسلام با مراکز فحشا و فساد مخالف است، نه با تمدن و شوونات آن دراسلام تمام آثار تجدد و تمدن مجازاست مگر آن هایی که فساداخلاق بیاورند، فساد عفت بیاورند. اسلام آن چیزهایی راکه مخالف بامصالح ملّت بوده است، آن ها را نفی کرده، آن هایی که موافق با مصالح ملت است، آن ها را اثبات کرده است.
... مثلاً سینما، ممکن است که کسی در سینما نمایش هائی که می دهد نمایش های اخلاقی باشد، نمایش های آموزنده باشد که آن را هیچ کس منع نکرده و اما سینمایی که برای فساد اخلاق جوان های ماست و اگر چند روز جوان های ما در این سینماهایی که در این عصر متعارف بود و در زمان شاه متعارف است،اگر چند وقت یک جوان برود درآن جا، فاسد بیرون می آید، دیگر به درد نمی خورد و این ها می خواهند همین بشود یعنی تمام برنامه هایی که این ها درست کرده اند، برنامه های فرهنگی، برنامه های هنری، هر چه درست کرده اند استعماری است، می خواهند این ها جوان های ما را یک جوان هایی بار بیاورند که به درد آن ها بخورند، نه به درد مملکت خودشان بخورند، یا فاسد بشوند، یک عضو فاسد بشوند.
اگر یک مدتی این جوان ها دراین مراکز فسادی که این ها درست کرده‏اند و در اختیار جوان ها گذاشته اند، آنقدری که مراکز فساد در تهران هست (الان بیشتر از این کتابخانه است، بیشتر از مراکزی است که برای تعلیم و تربیت است ) برای این است که می خواهند این جوان ها به طرق مختلفه یا بیکاره و بیعار بار بیایند که دیگر در مقابل این استفاده جوهای خارجی نتوانند کاری بکنند یعنی بی تفاوت باشند نسبت به‏آن ها و این جوان هایی که تریاکی بارآمده اند، هروئینی بار آمدند، شارب الخمر هستند،قمار باز شده‏اند - عرض بکنم - در مراکز فساد و فحشا رفتند، این ها دیگر همان عیاشی ها را تمام مقاصد خودشان می دانند و عالم هر چه بشود، آن ها بی تفاوتند نسبت به آن ها.
آن ها می خواهند که این نسل جوانی که ممکن است یک ثروت بزرگی برای یک مملکت باشد و این مملکت را جلو ببرد، این نسل جوان را کاری بکنند که به عقب برگردد یعنی چیزی بشود بی فایده، یک امر بی فایده‏ای، یک ثروت بی فایده‏ای برای مملکت بشود، این یکی از کارهایشان است که می کنند.