تربیت
Tarbiat.Org

زیارت جامعه کبیره (نغمه عاشقی)
محمد رحمتی شهرضا

التامین فی محبه الله‏

دیشب زیارت جامعه را متوقف کردیم و بحث خاصی راجع به حضرت سید الساجدین (علیه السلام) و مظلومیت اهل بیت (علیهم السلام) مطرح کردیم و بر حسب وعده، به لطف الهی باز به زیارت جامعه بر می‏گردیم.
فراز امشبمان خیلی حساس است حالا چه کار کنم؟ از کجا بدانم که این جوآن‏ها خوب گوش می‏دهند؟ علامت آن چه باشد؟ شما بگویید. (صلوات حضار)
خب این قدر که تائید می‏کنیم حساس است، من بعضا به دوستان می‏گویم منبر که مغازه بقالی نیست. مثلا می‏گوید: این جنس را نگه داشته بودم برای پسرم حالا تو ببر. این را که می‏گویم: دقت کنید برای این است که مطلب خدای نکرده از دست نرود.
باز هم برای امام زمانمان (علیه السلام) و به یار روح ملکوتی امام عزیزمان شهید ایمان و به یاد عالم جلیلی که در جوارش هستیم صلوات محبت کنید.
فراز امشب توصیفی است که از اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه کبیره شده و کوتاه است. یک دریا مطلب دارد و آن این است که وقتی می‏خوانید می‏بینید که اهل بیت (علیهم السلام) را توصیف می‏کند می‏رسد به اینجا که می‏گوید: التامین فی محبه الله سلام بر شما عزیزان خدا! که در محبت خدا تمام و کامل هستید. به درجه اعلی رسیدید. این فراز امشب شما.
گفتیم که این بحث ظرائفی و حواشی دارد که بعضی از حواشی آن رادیگر از خدا پنهان نیست، از شما چه پنهان که استخاره کردم حذفش خوب آمد و گفتنش بد آمد. نه اینکه نمی‏خواهیم بگوییم یا اینکه چیزی هست و از شما پنهان می‏کنیم، نه! بلکه دیدم اگر مبحث را یک وقت عوض کنم، این رشته از دست برود.