تربیت
Tarbiat.Org

آذرخشی دیگر در آسمان کربلا
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

هدف قیام عاشورا (2)

- امر به معروف و نهی از منکر
اهمیت امر به معروف و نهی از منکر
وظیفه مسلمانان در برابر منکرات‏
عاقبت ترک امر به معروف ونهی از منکر
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین، و الصلوه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین، ابی قاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین، اللهم کن لولیک حجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه ساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک.
فرا رسیدن ایام شهادت آقا ابی عبدالله را به پیشگاه مبارک ولی عصر - عجل الله تعالی فرجه الشریف - مقام معظم رهبری، مراجع بزرگ تقلید و همه شیفتگان مکتب حسینی تسلیت می‏گویم و از خدای متعال درخواست می‏کنم که در دنیا و آخرت دست ما را از دامن ابی عبدالله کوتاه نفرماید.
طی جلسات گذشته سعی شد سؤال هایی که پیرامون مسائل عاشورا و قیام ابی عبدالله مطرح می‏شود و به ذهن نوجوان‏ها و جوانان خطور می‏کند و برای آن به دنبال جواب روشنی هستند، مورد بررسی قرار گیرد.
از جمله مسائلی که دیشب اشاره کردم، این بود که همه ما شنیده‏ایم قیام ابی عبدالله برای احیای اسلام بود. این یک عنوان کلی است، و درست برای ما روشن نیست که چگونه حضرت (علیه السلام) برای احیای اسلام قیام کرد؟ و این قیام چگونه وسیله‏ای برای احیای اسلام قرار گرفت؟ آیا حضرت (علیه السلام) به هدفی که برای آن قیام کرده بود رسید یا نه؟ دیشب قسمتی از وصیت حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) به برادرشان محمد حنفیه را قرائت کردم و با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری ادام الله ظله العالی بر جمله انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی(103) تکیه کردیم.