تربیت
Tarbiat.Org

آفتاب ولایت‏
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

فرجام پیروی نکردن از رهبران الاهی‏

پیوند مردم با رهبری الاهی در ایران، باعث نزول همه برکت‏ها و عنایت‏های الاهی شد و گسستن مردم از رهبری الاهی در عراق، این همه رنج و فلاکت را برای مردم آن سرزمین در پی داشت.
موقعیت آیت الله العظمی حکیم (رحمه الله علیه) در عراق در مقایسه با موقعیت امام در ایران آن زمان، خیلی والاتر و پابرجاتر بود. تمام عشایر عراق از مقلدان و مریدان وی بودند. آن جناب برای ایجاد انقلابی همه جانبه از نجف به بغداد رفت و توقعش این بود که با فرمان جهاد ایشان، شیعیان و عشایر عراق، کشور را زیر و رو کنند؛ اما مردم عراق بر اثر غلبه روحیه دنیاپرستی و راحت‏طلبی و عافیت جویی، ندای این سید بزرگوار را بی‏لبیک گذاشتند و هیچ پاسخی به فراخوانی او ندادند. شاید همین برخورد مردم عراق باعث شد که وی با مرگی زودرس از دنیا برود.
اطاعت نکردن از نایبان امام زمان (ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)، از جمله آیت الله حکیم و آیت الله شهید صدر رضوان الله علیه گناهی عظیم بود که دود سیاه و ظلمانی‏اش هنوز هم به چشم مردم عراق می‏رود.
کار خداوند، بی‏حساب و حکمت نیست. چرا مردم عراق در حضیض فلاکت و ذلت به سر می‏برند؛ در حالی که ملت شریف ایران در اوج نعمت و سعادت و عزت قرار دارند؟ آری، آن حبل الله متینی که بین ملت ما و خداوند برقرار است، عروة الوثقای ولایت است. عزیزان! قدر نعمت ولایت را بدانید. اگر به پیمانی که با خدا و اولیای خدا داریم، وفادار بمانیم، خداوند لغزشهایمان را جبران خواهد کرد.