تربیت
Tarbiat.Org

آفتاب ولایت‏
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

2. حمایت همه جانبه از رهبر معظم انقلاب حفظه الله‏

اگر امروز، امام میان ما نیست، باید همان محبت و ارادت و سرسپردگی را به جانشین او داشته باشیم که الحمد لله این محبت و ارادت را داریم. خدا را شکر می‏کنیم که برای این دوران، کسی را ذخیره فرمود تا بتواند وظایف رهبری را به خوبی انجام دهد. ما باید برای سلامت و توفیق او دعا کنیم؛ در خلوت و تاریکی شب، از خدا بخواهیم حضرتش را برای رهبری عالم اسلام حفظ کند. باید در عمل، حامی و پشتیبان همه جانبه او باشیم و این ارادت را به رخ دشمنان او بکشیم و به دشمنان بگوییم: به کوری چشم شما که از هیچ توطئه‏ای کوتاهی نکردید، ما همچنان متحد هستیم و پشت سر رهبرمان ایستاده‏ایم. اگر خدای ناکرده این وحدت خدشه‏دار شود، مسؤولش من و شما هستیم. شهیدان ما وظیفه خود را انجام دادند و هم اکنون ثمره ایثار و جهادشان را به دست من و شما سپرده‏اند؛ ما هستیم که باید دستاوردهای آن‏ها را حفظ کنیم. اگر در این کار کوتاهی کنیم، هم به آنها، و هم به تمام انبیا و اولیای الاهی خیانت کرده‏ایم.
نظام مقدس اسلامی، میوه‏ای از درخت نبوت و امامت است. ما نمی‏دانیم چه نعمت بزرگی را دز این جهان داریم. قدرت بزرگی همچون امریکا را با عنایات الاهی به زانو در آورده‏ایم تا جایی که به طور رسمی و عملی، با کمال فضاحت و رسوایی، بر خلاف تمام قوانین بین المللی و با زیر پا گذاشتن عهدنامه‏هایی که خودش امضا کرده است، بیست میلیون دلار بودجه برای براندازی حکومت ایران تصویب می‏کند.
اگر مساله ایران برای آنان اهمیت نداشت آیا حاضر می‏شدند این رسوایی را به جان بخرند؟! این رسوایی را به جان می‏خرند؛ چون سقوط خویش را در یک قدمی خود می‏بینند. ما باید منتظر دسیسه‏های جدیدی از طرف آنان باشیم. همان طور که رهبر معظم انقلاب حفظه الله فرموده است، آنان تا به حال از هیچ توطئه‏ای کوتاهی نکرده و هر کاری که می‏توانسته‏اند، کرده‏اند. دشمنان ما باید متوجه شده باشند که خدای متعالی، پشتیبان این نظام است و این دسیسه‏ها اثری ندارد. ایجاد شک و شبهه در مساله ولایت فقیه، متهم کردن نظام اسلامی به حکومت دیکتاتوری و دسیسه‏های دیگری از این قبیل مثل توطئه‏های دیگرشان، به خودشان برخواهد گشت. وظیفه ما در این عصر این است که اهمیت موقعیت خود را بشناسیم و بدانیم نعمت عظیمی داریم که شکرانه آن، حمایت همه جانبه از رهبری نظام است.
اگر در گوشه و کنار، از کسانی خطاهایی سر می‏زند و اگر قصورهایی هست، باید آن قدر هوشیار و خردمند باشیم که این نقایص جزئی، نباید ما را درباره اصل و کل نظام سست یا محبتمان را به آن کمرنگ کند. مگر در زمان حکومت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیر مؤمنان علی (علیهم السلام) نقص وجود نداشت؟! در زمان امام علی (علیه السلام) چه کسانی استاندار فارس، بحرین و اهواز بودند؟! همان طور که کمابیش آگاهی دارید، یکی از استانداران حضرت علی (علیه السلام)، برادرخوانده معاویه، زیاد بن عبید بود. او کسی بود که پسرش، عبیدالله بن زیاد، با امام حسین (علیه السلام) جنگید. زمان حکومت امیر مؤمنان علی (علیه السلام)، همه والیان و حاکمان او فرشته نبودند! چنان نبود که در هیچ جای عالم، هیچ خلاف شرعی انجام نگیرد. آن دست‏های دزدان که بریده، و حدهایی که جاری می‏شد، برای چه بود؟! آن نامه‏های عتاب‏آمیز حضرت و آن توبیخ‏ها و مؤاخذه‏ها که در نهج البلاغه ثبت شده، برای چه کسانی بوده است؟! علت مطلوب بودن آن نظام این بود که محورش علی (علیه السلام) بود. در کنار این نظام، ممکن است خطاهایی رخ دهد؛ اما آیا صحیح است که به سبب خطاها، از حمایت حکومت حضرت علی (علیه السلام) دست برداریم؟! هیچ کس نمی‏گوید در کشور ما، هیچ اشتباهی رخ نمی‏دهد؛ هیچ ظلمی انجام نمی‏گیرد و هیچ خلاف شرعی صورت نمی‏گیرد؛ اما این نقایص را نباید به حساب اصل نظام و رهبری آن گذاشت. ما همه آگاهیم که رهبر معظم انقلاب دام عزه، نهایت جدیت را برای اجرای احکام اسلامی و اجرای عدالت به کار می‏برد. مبادا وسوسه‏های شیطانی در دل بعضی از جوانان ما اثر بگذارد و محبتشان به این نظام و رهبری آن کم شود؟ ما با این کارمان نه تنها ضرر می‏کنیم، بلکه به همه شهیدانی که با خونشان این درخت را آبیاری کرده‏اند، خیانت می‏کنیم.