تربیت
Tarbiat.Org

آفتاب ولایت‏
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

سفارش به جوانان و نوجوانان ولایی‏

درباره وجود ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مطلب فراوان است و بحمد الله، کتابهای فراوانی در این زمینه نوشته شده، و در دسترس مردم قرار گرفته است. بسیاری از این مطالب، با این که بارها تکرار شده، باز هم مفید و راهگشا است. دوست دارم در این محفل باشکوه، چند مطلب مهم را به اختصار، برای جوانان و نوجوانان عزیز عرض کنم و از ایشان خواهش می‏کنم این مطالب را به خاطر بسپارند. در ضمن، از عزیزانی که از این مطالب مستغنی هستند، عذر می‏خواهم؛ ولی به هر حال گردگیری از آیات و روایات بی‏فایده نخواهد بود.
با این که نور ایمان و معرفت به اهل بیت: در دلهای ما وجود دارد، ممکن است آینه دلهای ما بر اثر برخورد با گرد و غبار عالم ماده، زنگار بگیرد و هر از چندگاهی نیازمند زنگارزدایی و گردگیری باشد. تکرار این مطالب در این گونه مجالس و محافل می‏تواند نقش گردگیری از دلها و صفا دادن و جلا دادن به آن را داشته باشد: فان الحدیث جلاء القلوب.(90)
سفارش من به شما جوانان و نوجوانان عزیز که مخاطبان اصلی من و میوه‏های انقلاب و امیدهای کشور و به یقین از امیدهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای آینده اسلام هستید، این است که بدانید آینده در دست شما است. قدر خود را بیشتر بدانید و در کسب علوم و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، کوتاهی نکنید. بکوشید همواره ایمانتان را تقویت کنید و دلهایتان را همیشه نورانی و از آلودگی‏های گناه پاک نگاه دارید.